Sider

6. mars 2011

Utvekslings utfordring!

Hvor skal du på utveksling?
Jeg skal på utveksling til Usa skoleåret 2011/2012!


Hvilken organisasjon reiser du med?
Jeg reiser med organisasjonen Explorius. Jeg valgte å reise med explorius fordi jeg følte at de hadde det beste opplegget, og de har nesten ingen negative omtaler. Jeg hadde veldig god tid til å velge organisasjon og jeg føler meg veldig trygg på at jeg har gjort det rette valget. Jeg er til nå veldig fornøyd med explorius og de er aldri sene om å svare om det er noe jeg lurer på!


Hvor kunne du aller helst tenke deg å ende opp?
Jeg har/hadde lyst til å ende en plass i midt-amerika eller lenger vest. Jeg er mest glad i vest-kysten og derfor hadde jeg mest lyst til å ende en plass i det området!

Har du fått vertsfamilie eller gjort stats/regionsvalg?
JA! Jeg fikk vertsfamilie i midten av Februar! Jeg er blitt plassert hos en familie som bor i Las Vegas i Nevada som er rett ved siden av California og Arizona. Jeg er veldig fornøyd med familien jeg har fått og jeg gleder meg noe SYKT! Jeg hadde ikke noe region/statsvalg, for jeg brydde meg egentlig ikke så mye om hvor jeg kom, men heller mer om det at jeg hadde lyst på en god familie, som jeg føler at jeg har fått. !!

Hva gleder du deg mest til?
Jeg er ikke helt sikker på hva jeg gleder meg mest til. Men jeg gleder meg veldig til å oppleve en helt annen kultur og det å oppleve den amerikanske school spiriten, som jo er noe vi ikke har her i Norge og til å kunne snakke engelsk flytende! Jeg gleder meg egentlig like mye til alt jeg!

Hva gruer du deg mest til?

Jeg gruer meg mest til å være så langt borte fra familie og venner og alt det som er hjemme i Norge!



Skal du på forbredelsesleir?
Jeg skal på Soft Landing Camp i New York! Jeg gleder meg til den turen, har aldri vært i New York så det blir veldig spennende, i tillegg til å bli kjent med andre utvekslingsstudenter som skal til Amerika.




Kunne du tenke deg å prøve en ny sport?
Jeg har veldig lyst til å prøve ut en ny sport! Jeg er ikke sikker på hvilken sport jeg skal prøve meg på, men jeg sitter og vurderer Track & Field, eller Volleyball. Det er så mye å velge mellom så jeg har ikke helt bestemt meg enda. Har dere noen tips?

Hva tror du du kommer til å savne mest?
Det som jeg kommer til å savne mest er familie og venner, uten tvil!! Men av ting som er typisk norske så kommer jeg til å savne maten vi har her også.


Skal du på en arrangert tur med organisasjonen?
Jeg har ikke planer om det akkurat nå, men vertsfamilien min drar jevnlig på reiser i helger og ferier så jeg får nok reist. Men med organisasjonen min har eg ikke for tiden noen planer om å reise, men tiden vil vise!

Nevn fire steder du kunne tenke deg å besøke i landet ditt
Fire steder som jeg har lyst til å besøke i vertslandet er: New York(skal besøke), San Fransisco(Har vært der før, men vil igjen!!), Chicago og Miami!

Tror du dette blir et bra år?
Jeg tror dette blir et av de mest minneverdige årene jeg har opplevd til nå. Det blir et år fylt av nye opplevelser med opp og nedturer som jeg sikkert kommer til å huske i ganske lang tid fremover.

7 kommentarer:

  1. Så utrolig heldig du har vært med plasseringen! Jeg linker deg :)

    SvarSlett
  2. Det blir nok helt kanon! Du får sikkert ikke tid til å savne oss her hjemme - det er jeg overbevist om :)

    SvarSlett
  3. heei :)
    hva heter plassen du er kommet til??

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Jeg er ikke helt sikker på hva området mitt heter, men det ligger 20 minutter utenfor Las Vegas sentrum og skolen jeg skal gå på heter Shadow Ridge ;)

    SvarSlett
  5. okei :)
    har ikke kommet så langt unna vegas, jeg heller!:)

    SvarSlett
  6. Så heldig du er som har fått familie så tidlig :))

    Jeg linker deg jeg :-)

    SvarSlett